26.08.2014

Torba do szpitala na poród, dla mamy. UK

Mieszkam w Wielkiej Brytanii, wiec moja torba porodowa z pewnością różni się od tej z innych krajów. A do tego nie tylko kraje, ale i szpitale mają swoje wymogi. Dlatego przedstawiam Wam moją listę to, co ja będę miała ze sobą. Staram się w tej liście uwzględnić wszystko co najważniejsze, ale tez kieruję się tym by zabrać ze sobą jak najmniej. Jest to lista przygotowana na jedną dobę pobytu oraz na poród w wodzie. W Wielkiej Brytanii kobieta bardzo szybko wychodzi z dzieciątkiem do domu. Po pierwszym porodzie kazano mi wyjść po pięciu godzinach. W razie trudniejszego porodu lub komplikacji, w domu będzie spakowana druga torba na ok 3 dni pobytu i wówczas mąż mi ją dowiezie.

 Zapraszam :)
Oto moja lista:

* Książka ciąży

* biustonosz na poród w wodzie

* biustonosz do karmienia (jeśli od razu mamy dużo pokarmu, przydaje się, do podtrzymania wkładek laktacyjnych a przy okazji dbamy o piersi)

* 3 koszule nocne/piżamy (kto co woli)

* szlafrok lub bluza

* klapki (klapki pod prysznic, które mogą służyć też do przemieszczania się, bądź można zabrać drugą parę)

* wkładki laktacyjne 6 szt.

* majtki jednorazowe 5 szt. i bawełniane 2 szt.

* duże podpaski (na wszelki wypadek dwa opakowania)

* 2 ręczniki kąpielowe

* 2 wody w małej wygodnej butelce

* skarpetki bawełniane

* jakieś sucharki, jedzenie

* maść na obolałe sutki

* kosmetyczka (pomadka ochronna do ust, krem do buzi, szczoteczka oraz pasta do zębów, antyperspirant, żel pod prysznic, gumka do włosów, wsuwki, grzebień) co się da w mini opakowaniach, żel pod prysznic najlepiej dziecięcy bądź jakiś łagodny. Ja nie będę się malować, ale jeśli ktoś ma taką potrzebę to kolorowe kosmetyki.

* ubrania na wyjście (w zależności od pory roku)

* aparat fotograficzny gotowy do działania. Na pewno będziemy robić zdjęcia, jak nie podczas porodu to z pewnością dzieciątku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz